dodofuglens nebbete notater

Formative trudelutter III

Posted in formative trudelutter, musikk by Arnfinn Pettersen on 03.08.09

Å velge én Leonard Cohen-låt til serien med sanger som har gjort dodofuglen til den fugl den er, vel det er en krevende øvelse. Skjønt, det var egentlig bare to kandidater. Og siden jeg ikke fant noen fremføring av Famous Blue Raincoat jeg virkelig likte i YouTubes arkiver, vel så var det egentlig ingen vei utenom Coming Back To You.

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Svein said, on 04.08.09 at 9:02 am

    Godt valg, dodofugl! Selv om han er litt i «stemmeskiftet» på denne versjonen, mellom en lys baryton og denne brummebassen han er nå.
    Jeg klarer ikke å velge hvilken Cohenlåt som har betydd mest for meg. «Sisters of Mercy», «Diamonds in the Mine», «Joan of Arc», «Passing thru»…
    Uansett har det noe med 70-årene å gjøre, og å være student i Volda langt hjemmefra, og regnvær og rødvin og …


Legg igjen en kommentar

