dodofuglens nebbete notater

Slekt-og-venner

Posted in dodologisk, kunst by Arnfinn Pettersen on 03.03.09

dodo-pic

I sin stadige søken rundt omkring på dette internettet, på leting slekt-og-venner, kom dodofuglen over dette prakteksemplaret, av den amerikanske skulptøren Donald Gialanella. Den er i metall og 36 tommer høy.

Gialanella skriver om skulpturen:

I tried to bring dignity to the depiction of this much maligned creature in this life size steel sculpture composed of hundreds of individually shaped feathers made of forged steel.

Dodofuglen fastslår, ekspert som den er på temaet dodens verdighet, at han har lykkes.

5 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kenny M said, on 04.03.09 at 12:28 am

    Love this! It should be in the Island of Mauritious Embassy!

  2. Svein said, on 04.03.09 at 7:07 am

    Nydelig. Alt jeg kan ha tenkt om dodofuglen som en litt teit og feit fugl er herved sletta fra harddisken min!

  3. Sven said, on 05.03.09 at 1:16 am

    Det tok hundrevis av år for en billedhugger til slutt gjengi dette fantastiske skapningen på en måte som gir den verdighet og skjønnhet.

  4. dodofuglen said, on 05.03.09 at 8:33 am

    Sven: Jeg har nå alltid ment at jeg er en stilig pippip, jeg da. Men jeg er enig i at Gialnella har gjort en god jobb. Direkte billedhugget kan man vel dog ikke si at den er …

  5. Kenneth said, on 26.05.09 at 11:05 pm

    This is more impressive than any Dodo reproduction I have any seen in any museum or book. Amazing!


Legg igjen en kommentar

