dodofuglens nebbete notater

When an old cricketer … hark … host

Posted in musikk by Arnfinn Pettersen on 07.02.09

Dodofuglen hoster og harker med det nebbet han har. Og forbanner allverdens tvilsomme små uhumskheter. Det er nesten så man skulle ønske man var utdødd …

I en slik situasjon hjelper kun te, spirituosa, florlett lektyre og god musikk. Som Roy Harpers klassiske When an Old Cricketer Leaves the Crease, en av dodofuglens definitive favorittsanger.

Den er på samme tid vakker, melankolsk, dyster og vidunderlig grinebitersk, slik Harpers sanger på sitt beste er. Originalen, fra 1975, er dessuten en av de beste oppvisninger i bruk av brass-band i popmusikk. Dodofuglen er veldig svak for brass-band.

Her får man nøye seg med Old Mister Grumpy himself, i et liveopptak fra 2006. Det er mer enn bra nok for meg. Skal jeg sette på platen må jeg jo reise meg …

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Svein said, on 08.02.09 at 9:07 pm

    Mye snø og treg internett gjør at jeg først nå har fått hørt sangen og gjort den om til mp3.
    Takk for tipset! Den er nå behørig på plass i min Zen.


Legg igjen en kommentar

